Restocking Fees (stockeringskosten)
Voor transacties tussen bedrijven (B2B) geldt dat voor alle voorraadartikelen die niet defect zijn en door de koper worden geretourneerd, een restocking fee geldt van 25% van de prijs plus eventuele vrachtkosten die de verkoper voor de retourzending moet maken.
Standaard retournering
Als u uw bestelling heeft ontvangen en een product is niet naar wens heeft u 15 dagen om een retournering aan te vragen. Ga naar https://nl.needen.be/order, hier kunt u met uw bestelnummer en e-mailadres uw bestelling inzien. Hier kunt u ook aangeven welke producten terug mogen en waarom. Ook kunt u kiezen voor een coupon of terugbetaling.
U kunt 1 retouraanvraag per bestelling doen, dus laat ons alstublieft weten wat u in 1 keer wilt retourneren.
Binnen 48 uur (werkdagen) ontvangt u een retourlabel & retourbon. Deze pakketten dienen afgegeven te worden bij de aangewezen vervoerder (bijvoorbeeld: DPD of DHL). Andere vervoerder kunnen u om een betaling vragen of het pakket accepteren maar niet inscannen voor de retour. Deze kosten / verloren pakketten worden niet door ons vergoed.
Het retourlabel dient binnen 10 dagen na ontvangst gebruikt te worden. In dit geval betekent 'gebruikt' dat het pakket met het label erop, moet worden afgegeven bij de koerier die op het label staat (bijvoorbeeld DPD of DHL). Op het moment van overhandiging zal de track and trace van het retourpakket (waartoe de klant ook toegang heeft) aangeven dat het is afgegeven.
Door de klant betaalde verzendkosten om de artikelen te ontvangen worden alleen terugbetaald als de levering gebrekkig was, wat bijvoorbeeld betekent: gebrekkige artikelen / meer dan 4 werkdagen te laat.
Kosten voor het retourneren van artikelen zijn voor rekening van de klant. De klant kan ons label gebruiken om er zeker van te zijn dat het naar ons wordt teruggestuurd. Geschatte retour verzendkosten voor 1 item is tussen de 5-10 EUR. Hoe meer artikelen hoe duurder het kan worden.
De klant kan een andere manier van transport gebruiken maar als de klant beslist om dit te doen kunnen wij geen terugbetaling garanderen omdat we het pakket niet kunnen volgen en de bestemming niet kunnen weten.
Indien u producten zelf retourneert zonder ons in te lichten en/of ons retourlabel te gebruiken kunnen wij het pakket niet volgen. Indien we het pakket dan niet kunnen localiseren kunnen we restitutie niet garanderen.
Producten die zijn gewassen of gepersonaliseerd door bijvoorbeeld bedrukking kunnen wij niet terugnemen voor restitutie.
Hoewel wij (en onze vervoerders) altijd de intentie hebben om pakketten zo snel mogelijk en op tijd af te leveren, kunnen deze later aankomen dan verwacht. Wanneer een pakket 1-3 werkdagen later aankomt dan aangegeven zijn wij niet verantwoordelijk voor deze vertraging, daarom kunnen er geen terugbetalingen gedaan worden voor dergelijke vertragingen.
Garantie
Als u uw bestelling heeft ontvangen en een product is beschadigt, defect of op andere wijze incorrect neem alstublieft zo spoedig mogelijk contact met ons op. Nadat u uw bestelling heeft ontvangen heeft u 24 uur de tijd om een claim te maken en de nodige informatie aan te leveren. Stuur alstublieft een email naar ons klantenservice team via klant@needen.be met het onderwerp "BESCHADIGD" en lever de onderstaande informatie aan.
Welke informatie moet ik aanleveren?
Wanneer u een garantieclaim indient is het belangrijk dat u ons voorziet van de nodige informatie om u te ondersteunen bij het retourneren. Voeg alstublieft de volgende bijlagen toe aan uw email wanneer u contact opneemt met ons via klant@needen.be
Procedure
Wanneer de terugkeer door onze teams is bevestigd, sturen we u per e-mail instructies met een retouretiket en een retourbon. U dient deze twee documenten afdrukken, het etiket op het pakket te plakken en de retourbon in de verpakking plaatsen.
Het pakket dient geretourneerd te worden via de aangegeven vervoerder, deze instructies zijn te vinden in de email die u hierover ontvangt.
Retourkosten
Controleer de aanwezigheid van deze retourbon. Als onze teams deze retourbon niet in het magazijn kunnen vinden, kunnen extra kosten aan u in rekening worden gebracht.
Door de klant betaalde verzendkosten om de artikelen te ontvangen worden alleen terugbetaald als de levering gebrekkig was, wat bijvoorbeeld betekent: gebrekkige artikelen / meer dan 4 werkdagen te laat.
Kosten voor het retourneren van artikelen zijn voor rekening van de klant. De klant kan ons label gebruiken om er zeker van te zijn dat het naar ons wordt teruggestuurd. Geschatte retour verzendkosten voor 1 item is tussen de 5-10 EUR. Hoe meer artikelen hoe duurder het kan worden.
De klant kan een andere manier van transport gebruiken maar als de klant beslist om dit te doen kunnen wij geen terugbetaling garanderen omdat we het pakket niet kunnen volgen en de bestemming niet kunnen weten.Indien u Klarna als betalingsmethode heeft gekozen, blijven deze initiële verzendkosten openstaan en zullen deze nog door de klant voldaan moeten worden.
Een coupon kan worden ingewisseld voor een terugbetaling. Een terugbetaling kan echter niet worden ingeruild voor een coupon.
Wanneer een pakket niet geleverd kan worden omdat u een verkeerd of onvolledig adres heeft opgegeven kunnen verzendkosten ingehouden worden.
Restocking Fees (stockeringskosten)
Voor transacties tussen bedrijven (B2B) geldt dat voor alle voorraadartikelen die niet defect zijn en door de koper worden geretourneerd, een restocking fee geldt van 25% van de prijs plus eventuele vrachtkosten die de verkoper voor de retourzending moet maken.